22/10/10

Receptari

Últimament, no sé que em passa, però només em ve la inpiració amb temes de menjar....
d'aqui poc crec que afegiré una pestanyeta a dalt amb el tema!


Us presento un gran projecte, porto fent-lo des de fa moooolt temps.

Consta de 3 parts:
- Aliments Saludables
- Receptes de la Mama
- Caixa per guardar-los







La primera llibreta em vaig inspirar en un curs de fa 2 anys a la Universitat de Barcelona de la cuina ayurvèdica. Em va cridar l'atenció perquè la medicina hindú segons la OMS és la més antiga que es coneix (més que la xinesa) i dónen molta importància a tot allò que mengem i a l'estil de vida.
El curs en si, ens el va donar un doctor vingut expressament de la Índia i una professora d'aquí que ens feia la traducció simultània de l'anglès. A més a més de la teoria, també les posavem a la pràctica.


El més interessant és que ens parlava dels aliments, de les seves propietats i consells que ens poden ajudar en cas de malaltia. Coses ben senzilles, que hem oblidat pel ritme de vida que portem i que segur les nostres àvies encara ho apliquen.

Per exemple: en casos febrils afegir uns grans de comí a l'arròs bullit. (redueix els espasmes i còlics intestinals, millora la diarrea i disminueix la febre). O quan estem encostipats tenim mal de coll, ens fem una infusió d'aigua amb mel i llimona, doncs bé si es tenen mocs, no s'ha d'afegir la llimona ja que fa que en produeixis més.



Està agrupada en 4 apartats:
- Verdures
- Espècies
- Fruites
- Fruits secs
Dins de cada apartat, els aliments estàn ordenats alfabèticament.

La segona llibreta és un receptari per omplir. Té 5 apartats:
- Plats del dia a dia: els plats estrella, els que fas de costum.
- Carns i peixos
- Verdures: cremes de verdures, cuina wok, saltejats de verduretes...
- Fruites: batuts, mermelades...
- Postres
Les pàgines del receptari són fitxes mida 20x12,5cm i com diu el títol són receptes escrites per la mama, i que no vols que es perdin.

Per acabar, per guardar les llibretes, tenen una caixa de polipropilé forrada amb paper per a que no li entri la pols i durin molt, molt de temps.
Tot aquest pack l'he regalat a la meva mare pel seu aniversari. Per a que el vagi omplint a poc a poc, i així tingui les receptes ordenades.
*Mama: si  se't fa petit, cap problema, et faig un segon volum!!

Si voleu més informació de cursos sobre ayurveda (cuina, o medicina ayurvèdica) escribiu-me un mail.

14 comentaris:

Tres somnis ha dit...

El treball t'ha quedat genial!!. I aquesta xerrada que us van fer a la uni, te pinta de ser super interesant!!
Petons, Miriam

Isa ha dit...

Que interesante lo has convertido ;))
Te ha quedado bien páctico, y bonito. Que bien lo pasamos en el taller verdad ??
Nos veremos por Creativa ???

Besitos guapa :)

Taia ha dit...

Que xulos....potser em posaré jo a endreçar les receptes i d'aquí moooooooooolt de temps podre fer això!

Unknown ha dit...

Quina currada!! és molt molt xulo i t'ha quedat genial! Petonets!

Elena ha dit...

Guau! tremendo!! la teva mare segur que has estat encantada d'aquest regal tant maco!
t'ha quedat molt bé, i és una currada!!
Ptns!

Leire ha dit...

qué original los diferentes albums! Una chulada! besoss

Marta ha dit...

Preiocoso!!! Que chulo te ha quedadol. Esta genial.

Unknown ha dit...

I tant que és molt guai, no només perquè l'hagis fet tú, sino perquè és molt maco. Em sembla que si que necessitare un 2n volum, perquè pel ritme que porto, aviat se m'acabaran les fitxes.
Un petonet
La teva fan nº uan

Eva ha dit...

Es muy bonito, los papeles que has elegido son preciosos!
Besitos

Rosabel Botet Freixes ha dit...

Quina currada! molt xulo!

Jana Garcia ha dit...

tia! es xulíssim! m'agrada molt!!! llàstima que a mi això de la cuina no m'acaba de......jajajaj

ROSA ha dit...

Un regal molt bonic!!! ... i amb molt de treball!!! aixó tindria q fer jo... pero sóc bastant nova en tot aixó i no sé ni per on començar! També em sembla supe interesant els consells ayurvedics. Petons d´una principiant.

Sílvia Scrapbloc ha dit...

M'agrada la idea i encara més com t'ha quedat!
una abraçada. Sílvia

Leire ha dit...

Es una pasada, mucho curro, me encanta!!! ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails