18/4/14

Sant Jordi 2014: una rosa especial.


La festa de Sant Jordi m'agrada molt.

Té alguna cosa especial, que la fa màgica, potser una mica cursi i romanticona però m'encanta veure la gent sortir al carrer. Els estudiants i floristes amb les seves parades de roses (qui no ho ha fet de jove???) i aquell empresari que compra flors per la secretària o el despistat que a correcuita busca la millor flor per la seva parella.


Els llibres ja són una altra història,  Gent que remena i busca novetats, les ofertes. Personalment, quines ganes de fer cua per signar el llibre per l'autor... I entre tanta gent sents algú que diu: va, aquest any sí, tinc que acabar-me el llibre que tinc a la tauleta de nit...

Per mi, regalar una rosa en aquest dia, no és només a aquella persona que estimes, sinó també a la teva mare, a l'àvia o l'amiga que tant trobes a faltar, és a dir una declaració d'amor però també d'amistat.

I com cada any, espero também rebre un llibre de la part de la meva mare, perquè si.

Per això aquest any m'he proposat enviar moltes roses i com que el tema digital queda molt fred, he aprofitat la meva nova passió, el ganxet!



Tutorial Rosa Ganxet (nivell inicial):

1. Fes 100 cadenetes.

2. Salta 1 punt i al 2on fes un punt baix. (1 sc)
Salta 2 punts i al 3er fes 5 punts de "petxina" (al mateix punt).
Salta 2 punts i al 3er un punt baix. (1sc)
I segueix la seqüència fins al final.

imatge extreta d'aqui


3. Enrolles la tira.

4. Amb el mateix fil, fes unes puntades per fixar la rosa.


Tutorial Fulla (nivell inicial):

1. Fes 10 cadenetes

2. 1sc: punt baix
    1hdc: mitja vareta o punt mig alt
    1 dc: vareta o punt alt
    1tr (3 vegades): doble vareta o punt doble alt
    1dc: vareta o punt alt
    1 hdc: mitja vareta o punt mig alt
    3 sc (al mateix punt): punt baix

3. Ja tenim un costat de la fulla, ara comencem a fer l'altre:
   1hdc: mitja vareta o punt mig alt
   1dc:vareta o punt alt
   1 tr (3 vegades):doble vareta o punt doble alt
   1 dc: vareta o punt alt
   1 sc: punt baix
   1 sl: punt ras


Us deixo que se m'ha girat feina!


Enllaços interessants per començar amb el món del ganxet:

- http://elmeuganxet.blogspot.ch/p/turorials-de-punts.html

- http://amigurumiencatala.blogspot.ch

- http://www.lanasyovillos.com

5 comentaris:

Cristina ha dit...

Que xula .llastima que es massa difícil per ensenyar als meus alumnes.
La teva fan number uan

Raquel Reyes ha dit...

Ooooh que xuliiiii !!! L'any passat la vaig fer i ja ni m'enrecordava !!! Apa a veure si la trobo per lluir-la demà !!!

M'agrada el color que has triat.

Petonets i feliç Sant Jordi

TXELL ha dit...

Quina monada!! Gràcies per aquest tutorial tan senzillet...

Tatadelacasa ha dit...

Hola soy Isa!!! Nos conocimos esta mañana en el taller. Desde hoy sigo tu blog y haré tu rosa de Sant Jordi que es monísima.

Otra rosa para ti: http://enmicajitadecostura.blogspot.com.es/2013/04/rosa-de-sant-jordi-patron-ganchillo.html

Besos

Anna ha dit...

Txell, és més fàcil del que sembla! jo sóc principiant amb això del ganxet!!
Isa merci pels truquillos, ja et segueixo tmb! Ptnnns

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails